اجازه دادم به قزقزسلطان بیاد هر بار زیر گوشم افاده هاش رو بگه و بره سر جاش بشینه. 

زیاد حرف برای گفتن هست. ولی الان خواب توی الویته. حمید ۳۰۰ دلار برامون اورد. درباره این موضوع هم حرف زیاد هست برای گفتن. 

به طور واضح نمیتونم بگم چه چیزی از خواب بیدارم کرد.اما الان به نجواهای بین راه فکر می کنم.به عبارت های دعای مضامین که برای اولین بار است می خوانمش.برای درک و تجربه لحظه هایی که تا به حال فقط خیالبافیشان می کردم.ذهنم خسته می شود اگر جملاتی را مرور کنم که می خواهم موقع خداحافظی از آدم ها بگویم.اما در عوض اشتیاق  سفر دارم و آرزویم این است که به قدر کفایت مهربان باشم و به دور از هرگونه زیاده گویی و اغراق و منصفانه و دقیق و خالی از تعصب شرایط را ملاحظه کنم.خیابان بین الحرمین میعادگاهی ست برای جمعیتی از انسان ها.روی کره زمین جایگاهی شناخته شده که اعلام می کند :"آزادگی و شریف زیستن مصداق هایی دارد،برای رساندن عرض ارادت".ذهن ،روح و فضای سینه ام را گشوده می خواهم.مهربانی و درایت فراوان نسبت به عزیزانم.می خواهم  این تجربه کمکی باشد برای پایان بخشیدن به وسواس های فکری.قوی شدن و همراهی بیشتر با خانواده ام.رها شدن از پیش داوری.قضاوت بی جا.رسایی قلم.افزودن همت و بلند نظری و موفقیت.دری باشد به روی جهانگردی و دوستی های تازه و آغاز معاشرتهای آینده ساز.

نذر مختصری داشته ام به نیابت از همه بشریت از آغاز تا روز محشر.به خصوص زهیربن قین و خواجه نصیرالدین طوسی و حمید حافظی خدا بیامرز.باشد که همه مورد رحمت و حفاظت پروردگار باشیم.

یاحسین شهید.

نیمچه یادداشتم را با انتخاب کوله پشتی آغاز می کنم. 

کوله پشتی بابام را برداشتم برای پیاده روی اربعین. چندسال پیش که پیاده روی نوشت توی وبلاگ صهباء منتشر می کردم، هیچ به فکر این ایام و این شرایط نبودم. راجع به پیاده روی اربعین فقط خیالات داشتم و اصلا باور نداشتم که یه روزی خودم به همراه خانواده م توی این فستیوال شرکت می کنم. 

چند روز پیش پاسپورتهامان آمد و روز گذشته در سماح ثبت نام کردیم. توصیه یار این است که:«به زیارت انسان مودبی می رویم، پس از همین حالا سعی کنیم نسبت به رفتارهامون حساس باشیم و در رعایت ادب دقت لازم رو داشته باشیم». 

من امروز به خیلی چیزا فکر کردم. یکی از آنها حل شدن قضیه حجاب بود و بازگشت آزادی به کشورم و کاهش این فضای سیاسی داخلی و باز شدن راه تنفس مردم. برای مردم کشورم، احساس آزادی و آرامش و ثروت طلب خواهم کرد.