سپیده دم

به هزار زبان

ولوله بود.

بیداری

از افق به افق می گذشت

و هم چنان که

 آوازِِ دور دستِ گردونه یِ آفتاب

                                               نزدیک می شد

ولوله یِ پراکنده

                  شکل می گرفت

تا یک پارچه

به سرودی روشن بدل شود.

پیشْْ بازیان

         تسبیح گوی

              به مطلعِ آفتاب می رفتند

و من

    خاموش و بی خویش

   با خلوتِ ایوانِ چوبین

   بیگانه می شدم.

*عالیجناب شاملو


+امروز دست سعادت  پای سفره ی شاملو نشاندم و این کلمه ها و عبارت های قشنگش. 

قشنگ تر از آن هم لحظه هایست که شعر را می خوانم و حکایت «یاد دارم که شبی در کاروانی همه شب رفته بودم و سحر در کنار بیشه‌ای خفته...» ی گلستان  با ولوله های تسبیح گویی شاملو پیوند می خورند در ذهنم. 

شعرا، بندگان صالحی هستند در کالبد های متفاوت. 

سعدی می گوید:

«گفتم این شرط آدمیت نیست

مرغ تسبیح گوی و من خاموش!»

و شاملو  بیگانگی خود را با خلوت خاموشش نمایان می کند.اثر اعجاز آمیز طبیعت بر کسانی که همراهی اش می کنند.

«بیداری» به شرط«پیش بازی». 

*بیست و دوم

شیرین

شیرین عروس همون عروسک شیرینیه که موقع بافتنش کلی خوشحالی بی نهایت رو برام به ارمغان آورد و لحظه به لحظه با کامل شدن جزییاتش شادمانی روتوی خاطرم ثبت کرد.