سرم درد می کنه به اندازه یه نوار کشیده و مستقیم از سوراخ سمت راست بینی تا مردمک چشم راست و مرکزملاجم، حس کوبیده شدن دارم. 

قرص سرماخوردگی خوردم با یه لیوان چای گرم و ته مونده ی اسمارتیزام( که هرچی کرال سینه رفته بودم توی استخر و کالری سوزونده بودم رو به چوخ داد رفت) اما هنوز افاقه نکرده. نمی دونم افاقه رو درست نوشتم یا نه! بی خیال.(اگه این یادداشت  علنی منتشر میشد،در ادامه می نوشتم:«خدا وکیلی گیر ندین، چرا غلط غولوط می نویسی؟! به جاش تلفن بزنین احوالمو بپرسین، ازتون چیزی کم نمیشه، شاید معاشرت تلفنی حال منم روبراه تر کرد.) 

سرحال نیستم اصلا و امروز به هیچ کدوم از برنامه های درسیم نرسیدم. ته دلم هوس یه استاد زبان شناس خوشگل کرده که بتونم با کمکش هر روز شاهد پیشرفت توی انگلیسی باشم و مطمئن پیش برم. 

چشمام از کلر استخر هنوز می سوزه و ول کن این فضای بی صاحاب مجازی ام نیستم. نور گوشی مثل سر تیز پیکان توی عدسی چشمم فرو میره.کور نشم معجزه است!  


+ازم خواست از بین حیوونای مورد علاقه  ام سه تا رو نام ببرم. گفتم:«هدهد، عنقا، وال»... 

گفت:«اولی چیزیه که واقعا هستی. دومی تصور دیگران راجع به توعه و سومین مورد، تصویریه که از خودت داری». 

عجله ممنوع

این واژه رو از زبان اساتید و دوستان دیگری هم شنیده ام. لیلا خانم سلیمانی، مظفر الدوله و حالا چشمه کوثر هم می گوید:«توی آب انقدر عجله نداشته باش». چرا موقع تمرین صددر صد خودم را ارائه نمی دهم؟ شاید یکی از دلایلش این باشد که دوست دارم درون عمق، حالت های مختلفی که به ذهنم می رسد را اجرا و عملی کنم. مثلا امروز پاهای قوی تری داشتم موقع کرال ولی یکبار دست مخالف را انجام دادم و بعد شروع کردم به دوچرخه زدن.صرفا برای تمرین دوچرخه! نجات غریق گفت:«چرا انقدر کم رفتی؟!». بار دوم چهار پنجم عرض را شنا کردم. نجات غریق گفت:«خیلی زیاد رفتی! باید تا نصف عرض رو شنا می کردی» و مربی گفت:«انقدر عجله نداشته باش». پرسیدم که منظورش از عجله نداشتن چیست؟ جواب داد:«اینقدر تند تند دست و پا نزن، آروم شنا کن». تصویری از آرامش شنای کرال پشت در خاطرم تازه می شود. آن موقع استاد می گفت:«عالیه، ولی قوی تر پا بزن، قوی تر». 

تکنیک را که یاد بگیری باید بروی سر وقت شنای خودت. بگذاری بدنت به طرز حرکت دست و پا عادت کند و خودش را لابه لای روال رایج شنا بیابد. بدن که خودش را با آب و وضعیت ها وفق داد، مهارت کم کم بروز میابد و عضله ها قدم به قدم پیشرفت می کنند. فقط عجله نداشته باش. عجله باعث می شود از خودت توقع نامعقول داشته باشی، آن وقت همه زحماتت به باد می رود. عجله نکن. عجله لگدی ست به تمام انگیزه ها. پس عجله نکن خانم انگور ماهی! ببین چند بار به تو گفتم:«عجله نداشته باش»! 


+حرکت تیغه یک حرکت بینظیر آرامش دهنده است موقع شنا کردن. 

++چشمه هام:«برو یه عینک شنا و یه کلاه درست و حسابی بگیر، کشتیمون از بس توی کلر سوختیم.»  

+++هر چند اطمینان دارم که دیگه این طرفا پیدات نمیشه؛ اما نمیشه بهت فکر نکرد. 

باشه قبول؛ تو حاکم. 

ولی میشه دل حکم کنی؟!